Bolt – szybkie podsumowanie roku 2024
Bolt, europejska superaplikacja, podsumowała rok 2024, prezentując imponujący rozwój na polskim rynku. Od debiutu w 2017 roku firma dynamicznie rozszerza swoją obecność, a w mijającym roku uruchomiła usługi w ponad 40 nowych polskich miastach. Najpopularniejszym miejscem odbioru pasażerów okazał się plac Szczepański w Krakowie.
Globalnie, największy ruch w aplikacji Bolt odnotowano w piątki i soboty, z licznymi kursami rozpoczynającymi się na lotniskach i dworcach kolejowych. W Polsce jednak najczęściej wybieranym punktem startowym był wspomniany plac Szczepański. Warszawscy pasażerowie zamówili ponad 100 tysięcy przejazdów Teslami, a podróże z pupilami odbyto blisko 300 tysięcy razy. Rekordzista w Polsce pokonał taksówkami Bolt niemal 9 tysięcy kilometrów w ciągu roku.

W zakresie dostaw jedzenia, klient z Wilna złożył największe zamówienie, obejmujące ponad 450 pozycji. W Warszawie najczęściej zamawianym daniem był pad thai, a w Bolt Market dominowały zamówienia na banany. Najwierniejszy polski klient Bolt Food złożył 580 zamówień w ciągu roku.
Hulajnogi elektryczne zyskały na popularności, stając się integralną częścią miejskiego transportu. Globalnie najwięcej przejazdów miało miejsce w soboty między 17:00 a 18:00, a rekordzista z Niemiec odbył ponad 4 tysiące przejażdżek. W Polsce szczyt popularności hulajnóg przypadł na pierwszy dzień lata, 21 czerwca.
W obszarze usług biznesowych, najwięcej przejazdów odnotowano w Bangkoku, Johannesburgu i Asunción, głównie w piątki w godzinach 17:00–18:00. W Polsce dominowały Warszawa, Kraków i Wrocław, a rekordzista pokonał z Bolt ponad 14 tysięcy kilometrów w celach służbowych.
Paweł Kuncicki, General Manager Bolt w Polsce, podkreśla, że dane z Bolt Rewind 2024 ukazują, jak bardzo usługi firmy stały się integralną częścią życia miejskiego. Szczególnie cieszy go uruchomienie usług w rekordowej liczbie 40 nowych polskich miast w tym roku.
Bolt obsługuje ponad 200 milionów klientów w 50 krajach Europy i Afryki, dążąc do przyspieszenia rezygnacji z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności. Oferuje różnorodne usługi, w tym przewozy, carsharing, wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawy jedzenia i artykułów spożywczych.